pondělí 17. února 2014

Low Carb Pizza with a CRISPY Cauliflower Crust!!

Hlášení krizového vývoje pečení a následné konzumace bezlepkové pizzy (s minimálním obsahem sacharidů) s květákovým "těstem":

  1. Recept a výrobní postup je zde: http://eatfatlosefatblog.com/low-carb-keto-crispy-cauliflower-crust-pizza-paleo/. Je to pěkně s obrázkama a překládat celé se mi to nechce, takže uvedu jen pár hintů + bodový recept + seznam surovin v čechům známých jednotkách :) I když je zajímavé, že ty US mají něco do sebe. No, tak hurá do toho:
    1.  Na rozemletí květáku je vhodná mašina (na druhou stranu je prý opruz jí potom čistit) - já jsou použil klasický ruční struhadlo. V tomhle případě doporučuju květák nakrájet na co největší kousky (cca osminy), malý kousíčky květáku se totiž blbě strouhají :D
    2. Strouhaný květák se dá využít jako náhražka rýže
    3. ... a to je kupodivu asi tak všechno :) Ten recept vážně není složitý :D
  2. Suroviny na krustu jsou:
    • Hlava květáku (asi sezónní záležitost, já ho koupil v Bille) - 45 Kč
    • 1x Mozzarella 125g (opět Billa) - 18 Kč
    • Parmazán 6-7g (koupil jsem nějaký český, Italský asi bude dražší, ale silnější) - 22 Kč
    • Pizza koření (minimální využití) - 19 Kč
    • 2 Střední vejce (nebo jedno velké) - 8 Kč ? :)
    • Takže všeho všudy asi 120 korun... Uznávám že mražená je podstatně levnější :D
  3. Jako vršek si dejte co chcete :) Já si tam rozetřel rajčatové pyré (16 Kč), a na to slaninu, paprikáš, mozzarellu a zbytek parmazánu.. fantasii se meze nekladou :)
  4. Potřebné nástroje jsou:
    • Trouba
    • Plech, papír na pečení
    • Struhadlo
    • Papírové útěrky
    • Balněná nechlupatá útěrka
  5.  Recept je:
    1. Nakrájet květák a nastrouhat na drobno (viz obrázky na blogu)
    2. Květák v míse hodit do mikrovlnky cca na 8 minut (dle blogu ho lze dát zakrytý do normální trouby)
    3. Ohřátý květák vysipat na klasickou (ne chlupatou!) kuchyňskou osušku a nechat zchladit (Chuck Norris chlazení může vynechat)
    4. Osušku s květákem "vyždímat" (neboli - dát 4 rohy osušky k sobě, a zamotat to nad dřezem). Pustí docela hodně vody (přímo na vaše ruce, pokud jste ho nenechali vychladit - co myslíte že se stalo mě? :D)
    5. Ingredience na krustu (viz nahoře) dát do mísy a pořádně prohnětnout
    6. Vytvořenou hmotu rozprostřít na plech (voskový papír na pečení mi postačil, na odkázaném blogu používají něco lepšího.. někdo dává na papír ještě olej). Následně s pomocí papírových útěrek těsto dlaněmi rozplácat do libovolného šišoidu. (v mém případě jsem vyplácal asi 12 útěrek).
    7. Takto připravené těsto dát do trouby (200°) na cca 15 minut (pekl jsem to s větráním, takže možná bude potřeba delší dobu/s větší teplotou)
    8. Až těsto trochu změní barvu (viz fotky na blogu), tak je možné těsto otočit (použil jsem další papír.. pro oddělení od původního jsem musel relativně opatrně těsto odškrabávat - trošku se přychytilo, ale nic kritického). Opět vysušit ubrouskama a dát na chvíli do trouby.
    9. Těsto vyndat, nechat zchladnout.
    10. Na vrch nandat co hrdlo ráčí :)
    11. Na 5 minut nechat zapéct, aby se slaninka propekla/sýr roztekl, atd... :D
    12. Dobrou chuť!
  6. Postřehy:
    1. Těsto nechutná jako klasické těsto. S kolegou jsme se shodli, že se nejvíc blíží bramboráku
    2. Těsto jsme neměli až tak křupavé, ale z toho viním především to že to byl můj první pokus, další se podaří určitě lépe! :) (popravdě jsem rád, že jsem jí nespálil)
    3. V případě dotazů se na mě neváhejte obrátit :)

2 komentáře:

  1. To by mohlo být dobré. Akorát čtenář nesmí trpět přecitlivělostí na gramatiku. "přychitilo" je fakt hnus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to výborné (byť trochu dražší) :)
      A díky za upozornění.

      Vymazat